Snart dags att ta tag i vikten .

Jag har 3 kg kvar till inskrivningsvikten , men har ju en del kvar sedan graviditeten med Ängla.
Men jag låg på latsidan & orkade inte riktigt ta tag i det efter så jag har bara mig själv att skylla att jag
fortfarande är stor som ett hus.

Men nu känner jag mig motiverad & känner att jag vill ta tag i det.
Jag är trött på känna mig tjock & mina matvanor är värdelösa .
Äter inte mycket men helt fel & det gör ju att jag står stilla i vikt i perioder & det ska det bli ändring på.

Jag har lärt mig av mina misstag, att stressa & pressa mig själv för mycket så det slutar med
att jag ger upp eller känner att jag inte pallar mer.

Denna gången ska jag sköta det lite snyggare & utan stressen kring det hela , då tror jag att jag kommer lyckas faktiskt.

Jag ska börja äta regelbundet & mjukstarta med 2 dagar på gymmet med lätt träning så min kropp får en chans att hänga med. Jag får inse mina begränsningar & att min kropp behöver få en ärlig chans att återhämta sig.
Mina höfter & min rygg är helt åt helskotta men jag har också lyckats klämma ut 2 ungar på mindre än 2 år & det har ju varit jobbiga graviditeter så det är väl inte konstigt att kroppen inte riktigt är som den ska.
Sen kommer det ju självklart bli mycket promenader :)

Jag ska försöka strukturera upp lite mål & tillväga gångsätt för att uppnå det jag vill ,
så allt är klart innan jag börjar annars blir det nog bara pannkaka av allt.

Jag mår inte särskilt bra av att se ut som jag gör, därför är det dags att göra ett helhjärtat försök att bli kvitt skiten & trivas med mig själv igen .
Kan idag inte förstå hur jag kunde kalla mig själv tjock innan !

En sak är säker , jag vill gå ner en hel del men lite mer än innan Ängla blev till .
Lite & ta i ska det vara ;)









Postat av: sandra

Vad kul att du känner att du vill ta tag ide . Men har du vatt på efter kontroll? Man ska inte börja träna förrens efter 2 månader efter en födsel

2010-08-05 @ 07:44:12
URL: http://chiquiitta.blogg.se/
Postat av: Mamma till Nim ♥

Det finns väl inget värre än när ens barn far illa :(



Säg till om du vill använda Herbalife vid din viktminskning. Funkar fin fint. 05-1,5 kilo per vecka och så får du coaching. Kramis

2010-08-05 @ 09:21:33
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Tova

Kämpa på! Är övertygad om att det kommer gå bra, och det viktiga är väl också att inte fokusera för mycket på "inskrivningsvikten" - för kroppen förändras ju när man får barn - utan på att man mår bra här och nu och känner sig någorlunda nöjd med sig själv :)

Kramar

2010-08-10 @ 15:49:12
URL: http://trasslet.se

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?