Imorgon är det dags !

Imorgon är det dags att lägga det gamla bakom sig & starta om från noll.
Jag ska börja på en ny kula med min vikt , acceptera läget & göra något åt det istället
för att gnälla om det för det leder ingen vart !

Jag gick upp 35 kg under graviditeten med Ängla & hade 15 kg kvar när jag blev gravid med Kelian,
nu har jag 16 kg jag vill gå ner & det är dags att få tummarna loss för nu är det ändå ett tag sedan han kom.

Jag kommer börja med att räkna kalorier, enbart för att få in en rutin att faktiskt äta .
Som det ser ut idag äter jag frukost & middag, sen är det lätt att man kränger på kvällarna men
nu är det slut på det .
Jag ska minsann trycka i mig både frukost, lunch & middag + 1-2 mellanmål.
Kaloriintaget ska hamna på ca 1300 kcal .

Ska även cykla på morgonen minst 5 gånger/v + promenader &
så fort jag har ett schema så ska jag börja med styrketräning.

Om jag så ska släpa med min stackars våg vart jag än går så ska jag göra det
för jag är trött på att klaga över min vikt & aldrig känna mig nöjd .
Ska försöka föra matdagbok+motion här i bloggen , mestadels för min egen skull
så jag kan ha lite koll (& även för att jag får skämmas om jag klantar till mig haha )

Gått med på en sida då man får personlig coach i 3 veckor gratis , inte illa så vi får se om jag kan få lite råd därifrån , sen har jag ju min träningsgalna bror som ska fixa lite till mig .

Har även världens bästa promenadsällskap & en underbar vän som peppar mig , tacksam till tusen Chornelya <3

Jag är peppad som fasen nu kan jag lova, för min egna hälsas skull så behöver jag det här & man kan inte ligga på latsidan hela livet !









Postat av: frida

1300 kalorier?

Man ska ju äta ca 1900kalorier

2010-09-20 @ 13:46:50
URL: http://fridaafiianilsson.blogg.se/
Postat av: Veronica

Det kommer gå fin fint :) Lycka till :) kram

2010-09-20 @ 23:49:22
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Isabel

Visst känns det härligt när man har kommit igång? :) Speciellt när man känner sig så taggad och peppad som man gör. Och det är precis som du säger, man måste ju ta tag i det själv om det ska visas några resultat!

Jag gick också upp rätt mycket under min graviditet och jag hade lite vikt att gå ner redan innan, så nu har jag som mål att gå ner ca 35kg, gärna på ca ett år. Men man får sätta upp delmål så det inte känns så omöjligt. Mitt är att komma ner till 90 till slutet av året. Men den som håller igång får se :)

2010-09-25 @ 08:30:34
URL: http://aizah.se

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?