Saffranskaka i långpanna

  • 5 st ägg
    7,5 dl socker
    200 gr smält smör
    1,5 gr saffran ( 3 påsar )
    6 dl mjölk
    6,5 tsk bakpulver
    14 dl vetemjöl
  • ca 1 dl pärlsocker till granering

    Gör så här:
    Sätt ungnen på 200 grader & förbered en långpanna 30x40 cm med bakplåtspapper alt. smörj den.
    Vispa ägg & socker poröst , smält smöret & blanda tillsammans med saffran och mjölk & blanda i .
    Blanda vetemjöl och bakpulver tillsammans och blanda sedan ner det försiktigt i smeten.
    Häll i långpannan och strö pärlsocker över och grädda i ugnen ca 25-30 min .
    Skär den i ca 48 bitar när den har kallnat , ät & njut ♥

    Inte världens snyggaste bild , kan även tillägga att jag höll på att glömma stackaren i ugnen & bakpulvret tog slut mitt i allt så jag hade endast i 2 tsk ungefär men det blev väldigt bra ändå & gott var det !








Postat av: Helena Ljunggren

En kaka helt i min smak :D

2011-11-07 @ 21:08:22
URL: http://www.helenaljunggren.com/

BRA ATT VETA INNAN DU KOMMENTERAR:
1. Din kommentar granskas av mig innan den publiceras i bloggen
2. Frågor etc besvaras inte i bloggen, har du en fråga lämna din @ eller bloggadress.
3. Reklam & annat trams raderas direkt!
4. Hot polisanmäls!

Namn
E-post * publiceras ej
Hemsida/Blogg

Kom ihåg mig?